Založ si blog

Ako sa mi nechcelo pracovať

S týmto pocitom sa stretol už každý z nás, a nech mi nikto nehovorí, že nie. Už od malička sme určitým spôsobom nútení pracovať. Keď si len zoberieme obyčajné sobotné upratovanie, dajme si ruku na srdce, že nie vždy to bolo dobrovoľné.

Ale aby som sa vrátila k podstate tohto môjho článku. Od skončenia strednej školy som tých pracovných pozícií vystriedala celkom dosť. Mám skúsenosti vo viacerých odboroch, v životopise mi to zaberie jednu stranu. Nie každý zamestnávateľ Vás vníma ako človeka s množstvom skúseností, ale môže Vás vnímať ako fluktuanta. Celkom pekné slovo. Ja by som sa však takto nenazvala. Jednoducho som sa nevedela nájsť, stále som nevedela čo chcem robiť a to vo svojich 30 rokoch už by som už mala mať akú takú predstavu. Pri poslednej práci, robila som čašníčku skoro 7 rokov, sa mi ale fakt nechcelo robiť. Prečo? Ako mladé dievča som bola touto prácou nadšená. Stále plno ľudí, vždy nové tváre, nové kontakty. Malo to jednu chybu, vtedy som si to myslela, že ma kvôli tejto práci opustil priateľ. Dodnes stále neviem prečo, ale teraz je to už jedno. Ako mi pribúdali rôčky tak sa mi prestalo chcieť pracovať. Prestali byť nové tváre, nové kontakty. Stále to isté každý deň. S týmto pocitom sa stretávame asi všetci. Mala som ,,úžasné a milé kolegyne“, každý deň bol horor. Pridružili sa k tomu aj zdravotné problémy takže mi nič iné neostávalo ako po siedmich rokoch si hľadať novú prácu. Skoro rok som hľadala niečo nové, absolvovala som niekoľko pohovorov, ale jediná práca, ktorú som mohla vykonávať bola opäť len čašníčka. Aj keď som si popri zamestnaniu spravila vysokú školu, čo z toho že som nemala v danom odbore prax. Teraz keby som bola študentom na strednej alebo vysokej škole jednoznačne by som si hľadala stáť alebo prax v odbore, ktorý som študovala. Čudujem sa dnešnej mládeži, že študujú napr. manažment a jediná prax, ktorú majú je dokladanie tovaru, brigády typu roznos letákov. Mali by si dať tú námahu a hľadať si niečo adekvátne svojmu zameraniu. Vždy sa v životopise  lepšie vyníma to, že má prax v spoločnosti, ktorá ma zameranie odboru študenta.

Ale opäť som odbočila od témy, s ktorou som začala. Po roku hľadania sa na mňa usmialo šťastie v podobe práce, ktorá ma baví a napĺňa. K tejto práci som prišla ako slepá sliepka k zrnu. Už som bola zmierená s tým, že mi nič iné neostáva ako robiť čašníčku dokonca života. A práca si ma našla sama. Náhodou som sa dostala k stránke, kde bolo potrebné sa zaregistrovať, vyplniť údaje, čo som robila, čo by som chcela robiť, jednoducho údaje aké máte bežne v životopise. Nedávala som tomu veľké šance keďže som tento portál nepoznala. Ale čo sa nestalo, do dvoch týždňoch od registrácie sa mi ozvala firma, že na základe údajov, ktoré som tam udala ma pozývajú na pohovor. Všetko sa to dialo cez ten systém, informácie mi chodili na môj email. A tak v bývalej práci som dala výpoveď, ešteže majitelia boli takí ústretoví, videli že sa tam už len trápim tak sme sa dohodli na výpovedi. Od pondelka som nastúpila do novej práce a teraz po určitom čase ešte stále ma baví to čo robím. Vďaka projektu, na ktorom spolupracujem mám prácu, ktorá ma baví a vidím v nej perspektívu.

 

Každý deň je rovnaký a predsa iný

01.02.2013

Pri registrácii na tento blog sa ma pýtali o čom budem písať. Uviedla som tam, že o práci. Pracujem na projekte, ktorý pomáha ľudom nájsť si prácu. Ale najprv som chcela začať tým, ako som sa k nej dostala. Už dávnejšie som sa pohrávala s myšlienkou odísť z predošlého zamestnania. Len vždy tam boli morálne zábrany. Keďže bývala zamestnávateľka bola [...]

Dušan Lehotský, učiteľ, tréner atletiky

Vychoval viacerých majstrov ČSSR v atletike: Na školských pretekoch som len čumel. Keď to takto pôjde ďalej, v tridsiatke budú o barlách

29.04.2024 00:00

Dušan Lehotský v Levoči učil telocvik a viedol mladých športovcov 44 rokov.

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3078x
Priemerná čítanosť článkov: 1539x

Autor blogu

Kategórie